W każdej firmie znajdują się dokumenty, dyski czy inne nośniki danych, jakich nie możemy tak po prostu wyrzucić do kosza. Umieszczone na nich wrażliwe dane musimy utylizować we właściwy sposób. Ponieważ wszyscy przedsiębiorcy mają obowiązek przechowywać dokumentację firmową przez konkretny czas warto nie tylko wiedzieć jak długo powinniśmy to robić ale również jak zutylizować po wymaganym czasie. Dokumenty podatkowe lub dokumentację zusowską trzeba gromadzić przez okres minimum 5 lat.
Z kolei dokumentację kadrową, aż 50 lat. Po dokonaniu selekcji, mianowicie w tedy gdy już mamy pewność jakie dokumenty możemy zniszczyć wypada zastanowić się czy jesteśmy w stanie samodzielnie odpowiednio zutylizować dokumenty. Zazwyczaj prócz dokumentów w formie papierowej są także dyski bądź inne nośniki danych np.: płyty, pen drajwy, jakich samodzielnie usunąć nie będziemy w stanie. W takiej sytuacji najodpowiedniej skorzystać z firmy zewnętrznej, która specjalizuje się w profesjonalnym niszczeniu dokumentów.